Revansch i Åkerbo

I går var vi på fälttävlan i Åkerbo, förra året gick det ju lite sådär med det, iår gick det dock betydlige bättre och jag fick min första rosett från åkerbo, fjärde försöket gillt.
 
Dressyren: Gick helt ok, hade några små missar bara, en halt som vart dålig och lite vinglig inridning men i det stora hela var hna stadig fin och taktmässig. 65,5% och ett rätt tråkigt protokoll, kan köpa procenten men fick inga kommentarer och genomgående 6,5, längst ner fick vi 6,5 -6-6-6,5 och en slutkommentar i stil med gott flyt, inget negativt, så ja, vad vi ska göra bättre vet jag inte, för i protokollet hade vi bara 4 kommentarer...Lite tråkigt, vill ju gärna veta vad mer vi skulle göra bättre än en bättre halt...
 
Hoppningen: Gick över förväntan, var redo att ge upp när han rev första hindret men sen skärpte han till sig och hoppade resten felfritt.
Red kanske inte riktigt som jag vil i hoppningen men måste uppenbarligen rida så för att han inte ska riva idag, hade helst velat ha lite mer kontroll, men då är jag ju kontrollfreak å andra sidan..
 
Terrängen: Behöver inte skriva så mycket här utan låter filmen tala för sig, han var fin helt enkelt.., gick som tåget, 15sek för snabb var han på den nästan 2km långa banan vilket blir den längsta han har gått hittills, kul med en lite längre bana.
 
Hursomhelst så slutade vi på rätt sida av strecket och fick med oss en röd rosett hem :)
  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0